Bestellen & Betalen

Wij streven ernaar het bestellen en betalen van producten zo eenvoudig mogelijk te maken. Om het bestellen en betalen goed te laten verlopen informeren wij je hieronder uitgebreid over het bestel- en betaalproces.

Het plaatsen van een order is vrij eenvoudig. Mocht je er onverhoopt niet uitkomen, dan vind je hieronder een instructie voor het plaatsen van een order.

  • Plaats je gewenste producten in het winkelmandje en klik vervolgens op “afrekenen”. Houdt er bij het bestellen rekening mee dat het minimale bestelbedrag €15,- is.
  • Hierna kom je terecht op de afrekenpagina. Uiteraard kun je zonder account een bestelling plaatsen, maar het aanmaken van een account is voor toekomstige bestellingen erg handig.
  • Vul indien nodig op deze pagina het factuur- en afleveradres in.
  • Kies je verzend- en betaalmethode en controleer je bestelling.
  • Na het plaatsen van je bestelling kom je terecht in de betaalomgeving van je gekozen betaalmethode.
  • Na het afronden van de betaling ontvang je een bevestigingsmail met alle gegevens van jouw bestelling.
  • We houden je via de mail op de hoogte over jouw bestelling.

Voor het betalen van je order kun je kiezen uit meerdere betaalmethodes. Hieronder vind je meer informatie over de verschillende betaalmethodes.

Betaalmethodes

Afhankelijk van het land waar je woont kun je kiezen uit de volgende betaalmethodes:


iDEAL 

iDeal is een online betaalmethode waarmee je op eenvoudige wijze aankopen kunt doen via je eigen bank. Met iDeal betaal je veilig en vertrouwd. Dit kun je doen via de mobiel bankieren app op je telefoon of in de internetbankieromgeving van je eigen bank. Voor een betaling met iDeal hoef je je niet te registreren. Je kunt iDeal gebruiken als je bankiert bij de bij iDeal aangesloten banken.

Een betaling via iDeal werkt als volgt:

  • Je kiest bij het afrekenen voor de optie “iDeal” en selecteert je eigen bank.
  • Vervolgens kom je terecht in de betaalomgeving van je bank en voer je het rekeningnummer en pasnummer in. Kies daarnaast de manier waarop je wilt betalen (bijv. Rabo Scanner of QR-Code).
  • Klik op betalen en je bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestigingsmail met de details van je bestelling. De betaling is direct zichtbaar op je rekeningoverzicht.

iDEAL

Bankoverschrijving

Je kunt je bestelling ook betalen door middel van een bankoverschrijving. Betalen per bankoverschrijving werkt als volgt:

  • Je kiest bij het afrekenen voor bankoverschrijving.
  • Nadat je de bestelling bevestigd hebt, ontvangt je een e-mail van ons met instructies.
  • Onderin deze e-mail staan al onze gegevens vermeld die je nodig hebt om de bankoverschrijving te doen.
  • Vermeld alsjeblieft het ordernummer als opmerking bij de overschrijving.

banktransfer

Contant geld opsturen
Naast het online betalen en betalen via bankoverschrijving is het ook mogelijk om je bestelling contant te betalen. Als je kiest voor deze optie dien je het geld contant op te sturen. Wij adviseren om het geld aangetekend te versturen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor geld dat kwijt raakt. Contant geld opsturen doe je als volgt:

  • Je kiest bij het afrekenen voor de optie “Cash Opsturen”.
  • Nadat je de bestelling hebt afgerond krijg je een bevestigingsmail met daarin de details over de betaling en het adres waar het geld heen gestuurd dient te worden.
  • Houd er rekening mee dat de order pas wordt verstuurd nadat de betaling is ontvangen.
contant

Sofort Banking

Met Sofort betaal je gemakkelijk het orderbedrag door middel van een bankoverschrijving. Het verschil met een normale overschrijving is dat je de betaling alleen hoeft te verifiëren. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al ingevuld. Sofort Banking is de gratis, ISO-gecertificeerde betaaldienst van de Sofort AG. Voor de betaling met Sofort Banking heb je je toegangsgegevens voor het e-banken nodig, dat betekent bankrekeningnummer, PIN- en TAN-code.

  • Selecteer je land en de bank waarmee je wilt betalen.
  • Vervolgens log je in op het beveiligde betalingsformulier. Je meldt je aan met je gegevens voor internetbankieren.
  • Hierna bevestig je de overboeking met je pincode of kaartlezer.
  • Ten slotte ontvang je een bevestiging van je bestelling via de mail.

Ga naar Sofort Banking Website


Bancontact
Belgische rekeninghouders kunnen met Bancontact middels hun bankpas online aankopen doen. Zij beschikken over een kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening. Met Bancontact betaal je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je bestellingen. De betaling van je bestelling is met enkele seconden gedaan. Je rekent met behulp van specifieke beveiligingsmethodes af in de vertrouwde betaalomgeving van je bank.

Een betaling met Bancontact/Mister Cash voer je als volgt uit:

  • Kies voor Bancontact/Mister Cash als betaalmethode.
  • Voer het kaartnummer wat op je Bancontact-kaart staat in.
  • Vervolgens kom je op de beveiligde omgeving van je eigen bank terecht. Daar log je in met je telefoon of kaartlezer.
  • Bevestig de transactie. Nadat je de transactie hebt bevestigd krijg je nog een bevestiging van de geslaagde Bancontact/Mister Cash betaling.
bancontact

Giropay
Giropay vertoont veel overeenkomsten met het betaalproces van iDeal. Deze online betaalmethode is erg populair bij Duitse consumenten. Meer dan 80% van de Duitse banken is aangesloten bij Giropay. Het is een veilige en vertrouwde betaalmethode en de betaling verloopt volledig via je eigen internetbankieromgeving.

  • Kies voor een betaling met “Giropay”.
  • Je selecteert je eigen bank in de lijst met deelnemende banken.
  • Hierna log je in op de internetbankieromgeving van je bank.
  • Je bekijkt vervolgens de betalingsgegevens die vooraf zijn ingevuld.
  • Als de betalingsgegevens kloppen geef je toestemming voor de betaling. 
  • Nadat je de betaling hebt geautoriseerd ontvang je een bevestiging van je betaling en wordt de bestelling verzonden.
giropay

Billink

Billink is een betaalmethode waarbij je achteraf de factuur van je bestelde producten betaalt. De afhandeling van je bestelling wordt uitbesteed aan Billink. Nadat je je gewenste producten hebt besteld krijg je binnen enkele dagen een bevestigingsmail gestuurd met daarin de betalingslink of de betaalkoppeling. De bestelling dien je binnen twee weken te betalen. Dit kun je doen met behulp van iDeal. Dus wil je liever eerst het product bekijken of heb je geen reader bij de hand? Kies dan voor Billink.

Hoe werkt het?

  • Bij het bestellen kies je voor de betaalmethode ‘Billink’.
  • Billink controleert je kredietwaardigheid. Wanneer je in aanmerking komt, wordt de bestelling geaccepteerd. Zo niet, dan kun je een andere betaalmethode kiezen.
  • Als de bestelling geaccepteerd is, wordt je bestelling verstuurd.
  • Binnen drie dagen ontvang je van Billink een factuur via de e-mail. Deze factuur dien je binnen 14 dagen te voldoen.
  • Betaal je niet binnen 14 dagen? Dan ontvang je een aanmaning. Je hebt dan zeven dagen de tijd om alsnog het openstaande bedrag te betalen. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht.
  • Betaal je na de 14 dagen nog steeds niet? Dan wordt na 50 dagen een incassobureau ingeschakeld met alle kosten van dien. Laat het daarom nooit zover komen.

De automatische mail van Billink kan in je SPAM box terecht komen. Check dus ook hier voor mail van het mailadres: noreply@billink.nl.

Ga naar Sofort Banking Website


Creditcard

Het is niet mogelijk om te betalen met een creditcard. Creditcardmaatschappijen vragen een hoge vergoeding voor het gebruik van creditcards. Dit bedrag wordt ingehouden op de betaling die de winkel ontvangt. De tarieven die creditcardmaatschappijen gebruiken, schommelen rond de 10%. Dit bedrag wordt natuurlijk door de winkels doorberekent aan hun klanten. Wij vinden dit een te hoge commissie, zeker als je het vergelijkt met een kostenloze banktransactie.

Een andere reden waarom er geen gebruik wordt gemaakt van creditcardbetalingen is dat de online winkel te maken heeft met fraudes. Er worden namelijk aankopen gedaan met gestolen creditcards. De winkel stuurt onwetend de producten op naar de frauderende klant. Uiteindelijk ontvangt de winkel de betaling niet, maar krijgt het wel een boete van de creditcardmaatschappij. Ook deze kosten maken we liever niet.

Mocht je toch graag gebruik willen maken van een betaling via creditcard, dan zou je dit via Transferwise of Western Union kunnen doen. Echter rekenen deze partijen ook een vergoeding. Wij vergoeden dit bedrag niet.


Omdat we veel minder kosten hebben zijn we de goedkoopste online headshop in Europa!

creditcard